۱۶ بهمن ۱۳۸۷

« بیانیه دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب میبد »

.
هجوم سراسری به حقوق کارگران را

شدیدا محکوم می کنیم




« ای تو سازنده ی دنیای نوین
کارگر! برخیز
جان به لب آمده اشکم به فغان می سوزد
هان کجایی که بر خاک خون جاریست
من که در خشم تو امید جوان می بینم
ای تو زایش گر فردای بزرگ ، کارگر!
آفتاب را نتوان پنهان کرد
عشق می آید و می خواند و می ماند پاک
زندگی باز درین مرز خواهد نشست »


متاسفانه ما در جامعه ای طبقاتی زندگی می کنیم ، جامعه ای با اقتصاد تک محصولی ، اقتصادی با نفت 70 دلار ، نفتی که رئیس جمهور منتخب مردمی و پرکار ما ( که زحمت کش و صادق است! که هیچ وقت دروغ نمی گوید! و هیچ دغدغه ای جز آسایش مردم در سر ندارد! و از هیچ اقدامی برای گسترش فرهنگ و کاهش شکاف طبقاتی فرو گذار نمی کند! ) با بشکه ای 5 دلار می تواند کشور را اداره کند چون با نفت 70 دلار نمی شود اداره کرد .

مارکس می گوید در یک جامعه ی طبقاتی ثروت در سویی و فقر و رنج و محنت در سویی دیگر انباشته می شود و ما که در کشوری بسیار ثروتمند زندگی می کنیم ، از آنجایی که دارای اقتصاد تک محصولی نفتی هستیم لذا ثروت جامعه نه فقط در دست طبقه ی طرفدار ایددولوژی سرمایه که تنها در دست حاکمان این جوامع انباشته می شود و اگر در این قبیل جوامع تکلیف عمومی در مورد دو مسئله ی حیاتی هر نظام اقتصادی یعنی : «مالکیت» و «توزیع عادلانه ی ثروت» مشخص نشده باشد یا به نفع طبقه ای محدود و استثمارگر تعریف شده باشد ، آن وقت با فاجعه ای ضد انسانی از آن قبیل که برای طبقه ی مولد در زنجیر و ستمکش ما افتاده است روبرو خواهیم بود :

« کارگران کارخانه ی نساجی تبریز 20 ماه است حقوق نگرفته اند، کارگران کارخانه شیلر مهاباد 14 ماه است حقوق نگرفته اند ، کارگران کارخانه های ایران ترمه و تهران پتو 13 ماه است حقوق نگرفته اند ، کارگران اخراجی شرکت سامیکو صنعت همدان با تاخیر 8 ساله در پرداخت حقوق و معوقات مواجه شدند ، کارگران کارخانه ی ذوب ریز سماء 5 ماه است حقوق نگرفته اند ، کارگران کارخانه ی ناز نخ 4 ماه است حقوق نگرفته اند ، کارگران شاغل در پروژه ی جاده ی سقز بوکان (بزرگراه میاندوآب – کرمانشاه) 4 ماه است حقوق نگرفته اند ، کارگران کارخانه ی نارنج قزوین 4 ماه است حقوق نگرفته اند و کارگران کارخانه ی فرنخ و مه نخ 3 ماه است که حقوق خود را نگرفته اند .
از طرف دیگر دبیر اجرای خانه کارگر قزوین خطاب به وزیر کار گفنه است که در سال آینده باید هرروز منتظر تجمع کارگران در جاده ها و مقابل کارخانه ها و همچنین اخراج های دسته جمعی کارگران باشیم ، در همین راستا 1500 نفر از کارگران ایران ترمه و تهران پتو ، 100 نفر از کارگران کارخانجات آزمایش ، 200 نفر از کارگران نساجی شهید مطهری ، 100 نفر از کارگران کارخانه قند ورامین ، 70 نفر از کارگران کارخانه ی تیز رو و همچنین تعداد زیادی از کارگران شرکت آرمین شرق اخراج شده اند .
از طرف دیگر شرایط کاری این کارگران هم در وضعیت بسیار بدی به سر می برد ، به عنوان مثال فقط در سال اخیر در استان مازندران بیش از 40 نفر از کارگران ساختمانی در حین انجام کار جان خود را از دست داده اند و در بسیاری از صنف ها اکثریت کارگران از هیچ نوع بیمه ای برخوردار نیستند . »


متاسفانه مسئولان غیر متخصص در کشور ما هزاران قرارداد ترکمانچای و گلستان نفتی و گازی با مزدوران فرامنطقه ای ایدئولوژی سرمایه منعقد کرده اند که استثمار همیشگی طبقه ی مولد جامعه ی ما را تضمین می کند ، اگر بودجه ی عمومی کشور ته کشیده است ... اگر صندوق ذخیره ی ارزی کشورمان خالیست ... اگر طبقات پایین جامعۀ مان با گرسنگی مفرط و عذاب دست و پنجه نرم می کنند ... اگر کارگران شریف و زحمت کش ایران با مشکلات اقتصادی شدیدی روبرو هستند ... تنها و تنها به این دلیل است که مسئولان نالایق راه را برای استعمار نوین باز کرده اند و قراردادهای طولانی مدت با ارقام بسیار کم با کشور های حامی بورژوازی بسته اند و طبقه ی مولد ثروت و کارگران ستمکش را استثمار می کنند و دلال جیب های گشاد بورژوازی ملی و فرامنطقه ای شده اند :
.
بورژوا کمپرادور
.
در شرایط حاد کنونی جنبش های کارگری نماد روشن امید هستند تا رهایی حقیقی جامعه را ممکن سازند ، در این راستا برای رسیدن جامعه ای بی طبقه و توقف ظلم طبقاتی نزدیکی و همراهی جنبش دانشجویی با جنبش طبقه ی کارگر ضرورتی گریز ناپذیر و فوری دارد ، لذا ما دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب میبد این هجمه ی سراسری به حقوق کارگران را شدیدا محکوم کرده و آن را در راستای سود بیشتر طبقه ی اندک سرمایه دار می دانیم ، ما خواستار توجه جدی مجامع جهانی و افکار عمومی به این فجایع خاموش هستیم و اعلام می کنیم تا زمانی که مسئله ی «مالکیت» و معادله ی «توزیع ثروت» به نفع طبقه ی مولد و کارگر تغییر پیدا نکند و تا زمانی که دست استثمارگران طبقه ی کارگر از حقوق انسانی اکثریت مولد جامعه کوتاه نشود و حقوق حقه و حداقلی کارگران احقاق پیدا نکند ، در صف اول مبارزه در کنار کارگران خواهیم ایستاد و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد :


کارگران جهان متحد شوید، رفقا متحد شوید



« دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب میبد »

آدرس جدید :
.
www.dabmeybod.blogspot.com
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر