۱۰ بهمن ۱۳۸۷


صدور حبس تعزیری
.
برای یک دانشجو
.
در میبد

دوشنبه ، 28 مرداد 1387


شعبۀ ۱۰۱ دادگاه انقلاب شهر میبد بعد از ۹۲ روز دادگاه «اسماعیل صلاحی» را برگزار کرد و با صدور حکمی سنگین او را به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم نمود.

صلاحی هنگام بازداشت در ۱۱ اردیبهشت امسال دانشجوی ترم آخر رشته حقوق بود و بر قوانین مربوط به حقوق متهمان و شرایط بازداشت اشراف کامل داشت اما ماموران لباس شخصی اطلاعات در حالی که از ارائه ی حکم قضایی برای ورود و بازداشت خودداری می کردند، با خشونتی بی سابقه به منزلش در محلۀ فیروزآباد شهر میبد یورش برده و او را به شدت مجروح و سپس بازداشت نمودند و کلیه وسایل شخصی، کامپیوتر، کتابخانه و دست نوشته هایش را نیز ظبط کردند، او به جرم ابراز عقیده و داشتن مرامی خاص با شرایط غیرانسانی و عدم رسیدگی پزشکی روبرو شده بود و این در بایکوت سیاه رسانه ها و بی خبری عمومي اتفاق افتاد.

تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب، ارتباط با عرفای نعمت الهی، توهین به مقام رهبری و مراجع تقلید، تشکیل جلسه های غیرقانونی با افراد و مکاتبه با سفارتخانه ی کشورهای خارجی! در دادگاه انقلاب میبد به عنوان بخشی از اتهامات وی اعلام شده است. اسماعیل صلاحی که سرانجام با قید وثیقه آزاد شده بود، در روز یکشنبه ۱۳مرداد ماه ۱۳۸۷ از سوی شعبه ۱۰۱ دادگاه انقلاب شهرستان میبد احضار گردید و نهایتاً در روز محاکمه با ارفاق به تحمل ۱ سال حبس تعزیری مشروط به کنار گذاشتن فعالیت هایش محکوم شد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر